Ikke alle er lige nemme at arbejde sammen med ved ejendomsadministration

26 July 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Nogle gange kan man som menig medarbejder undre sig over, hvad der fik chefen til at ansætte en bestemt medarbejder eller flere at slagsen.

Man synes jo, de obstruerer den gode stemning på arbejdspladsen, og du og flere forsøger ligefrem at undgå at skulle arbejde sammen med en given medarbejder i forbindelse med ejendomsadministration.

Som eksempel kan vi sige, at du arbejder med ejendomsadministration i århus og synes, der er en bestemt medarbejder, der går dig på nerverne, og andre medarbejdere har ytret lidt om det samme om vedkommende i krogene.

Hvad gør man så?

Det duer jo ikke, at der er splid på arbejdspladsen, når al den administration gerne skal spille godt sammen, og man skal føle, man løfter de opgaver i samlet flok.

Her skal man måske se både udad og indad og se, hvor galt problemet er.

Vedkommende er jo sikkert blevet ansat grundet nogle specifikke og gode kompetencer, og bare fordi, man ikke går godt i spændt med vedkommende, og andre måske heller ikke gør det, så er det jo ikke ensbetydende med, at vedkommende udfører sit arbejde godt nok.

Personen gør heller ikke noget forkert og giver selv udtryk for at ville arbejde sammen med flere personer, hvis det er muligt, fra de forskellige afdelinger.

Er der så reelt tale om mistrivsel, eller er man bare lidt fintfølende og ikke kan snuppe den persons personlighed?

Man behøver jo ikke være perlevenner for at kunne fungere på den samme arbejdsplads. Nu du tænker over det, så de få gange, I har samarbejdet om en opgave, så gik det jo meget fint.

Så for at undgå, at du måske gør en fjer til fem høns, så er det måske bedst at acceptere situationen og holde ens mening for selv og så eventuelt undgå vedkommende, hvis det er muligt.

More articles