Skoleudstyr skal være tidssvarende via flere facetter

10 December 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

En ting er jo sådan noget med, at undervisningen skal foregå på en måde, så den er opdateret med, hvordan man kan – og må – undervise nu om dage, så man ikke bryder reglerne eller gør noget, som er ulovligt, såsom at slå eleverne.

Men man skal jo også have noget skoleudstyr, som er brugbart i forbindelse med undervisningen på flere fronter.

Dette har blandt andet at gøre med, at man har noget skoleudstyr, der ikke er ødelagt, så man ikke kan benytte det efter hensigten, eller at der er nok til alle elever med videre.
Man forsøger sig så måske med at få noget nyt indført, men der er ikke altid mange penge at rutte med på mange skoler, så man prioriterer lidt anderledes – og venter på at få flere penge tilført.

Men der er også flere områder, hvor skoleudstyr skal være tidssvarende.

Skoleudstyr skal kunne bruges på mange måder korrekt

Det kan jo være sådan noget med, at man har noget udstyr, som der slet ikke er i forlængelse af den nuværende tidsperiode, hvor man måske bruger noget udstyr, som man er nødt til at omregne til at bruge nu om dage.

Det kan også være, at det simpelthen er så gammeldags, at det slet ikke er blevet opdateret længe og kan bruges i undervisningssammenhænge, fordi det ikke stemmer overens med, hvordan verden ser ud for tiden.

Man kan i den forbindelse også forsøge at skue fremad i tiden, for en ting er jo at få noget nyt skoleudstyr, der passer til den nuværende tidsperiode, men hvis man har på fornemmelsen, at det hurtigt bliver gammeldags, så skal man måske sigte efter noget udstyr, der kan bruges i mange år frem.

Og det skal ikke bare være på en krampagtig måde, hvor man bruger udstyret, til det er helt slidt, men hvor man helgarderer sig med verdens udvikling i hvert fald det næste stykke tid.

More articles