Hvordan måler du succes som at være en dygtig tekstforfatter?

31 March 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

I denne artikel skal vi se nærmere på det med at betragte sig som en dygtig tekstforfatter, og hvordan succeskriteriet kan måles her.

For det første er det sejt gået, at man i Jantelovsdanmark tør sige, at man er dygtig til noget, så det skal man allerede her have cadeau for; men man skal jo også tro på egne evner, hvis man skal sælge sig selv, når der nu er så mange om buddet.

Dernæst kan man måle succes på mange måder, og dette gælder ikke kun som tekstforfatter. Så hvis du besidder en anden profession, kan det sagtens oversættes til det.

Det umiddelbare er at se på materielle værdier og penge som målestok for succes, for hvis man er dygtig til noget, så kan man som regel sætte prisen derefter, og der er jo nogle, der hårdnakket går efter at score kassen, arbejde bagdelen ud af bukserne og ikke have nogle skrupler med at komme højst op på pengepiedestalen.

Hvad er der eller som succes for en dygtig tekstforfatter?

Dog kan man jo også sigte lavere, uden man er en mindre begavet og dygtig tekstforfatter af den grund, for måske vil man bare have de retter kunder, man vil lave det i sin fritid, eller man vil blot kunne leve af at være tekstforfatter, selvom man så ikke tjener kassen på det – men man er lykkelig på andre parametre.

Det kan også være, man søger anerkendelse fra en lærer, en forælder eller andre, som der har opfordret en til at tage vejen som tekstforfatter, eller at man netop skal modbevise dem, der ikke troede på en.

Måske har man altid haft en drøm om at skrive en bestemt tekst til en bestemt person eller et firma, og når man nået det mål, så gider man faktisk ikke beskæftige sig med at være tekstforfatter mere.

Sådan kan man måle succes på så mange forskellige måder.

More articles