Hvad er forskellen på freelance IT og så løst tilknyttede folk?

12 June 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er jo forskellige måder, man kan være ansat i et firma på.

Man kan have en fuldtidsstilling, man kan have en deltidsstilling, man er en studiemedarbejder, man er på skånejob, i aktivering, under oplæring eller noget helt andet.

Og så kan der komme nogle stillinger og besættelser af disse, der kan være svære at hitte rundt i, fordi det både handler om, hvad der bedst kan svare sig for at firma at give ind af arbejdskraft, hvordan man skal aflønne, hvad de andre skal lave og så videre.

Nogle personer har en fast timeløn med overarbejde, pension, tillæg og alt det andet, som du måske kender til.

Det er den slags ansatte, der er uundværlige for virksomheden i det daglige, som skal være med til at få tandhjulene til at løbe rundt konstant. Bliver sådan en medarbejder syg en dag, skal alle de andre løbe hurtigere rundt for at få enderne til at mødes.

Men omvendt vil det ikke kunne svare sig at have en medarbejder ansatte under de samme vilkår, hvis vedkommende den ene dag ikke rigtig har noget at lave, og så måske får virkelig travlt den næste, men som sammenlagt ikke laver lige så meget som dem, der laver noget hver dag.

Den slags mennesker kan man have ansat, men som så får provision af deres arbejde eller bliver betalt per time for, det stykke arbejde de laver. 

Så findes der også de situationer, hvor man måske kommer til kort med den ekspertise, man ellers har ansat, eller man får lyst til at hyre noget freelance it-arbejde ind, da der er meget, som skal ordnes på IT-fronten nu om dage i virksomheder.

I den sammenhæng kan man få brug for Accuro, der netop har en masse konsulenter tilknyttede, der kan komme ud og lave den opgave, du står med, og så får de løn for præcist den veludførte opgave.

– og så kan man altid hyre dem ind igen senere til en anden opgave.

More articles