Stå stærkt på markedet med et veldesignet firmalogo

24 June 2018 Astrid Pedersen

editorial

Som erhvervsdrivende inden for en branche, som ligger langt fra alt, hvad der har med kreativitet og grafik at gøre, har du måske ikke tænkt så frygteligt meget over din virksomheds visuelle identitet. Men det betyder mere, end du tror, for virksomhedens image. Branding er vigtigere end nogen sinde i en konkurrencepræget verden, som i højere grad end tidligere bygger på en billedskabt virkelighed. Tænk på nogen af de største og mest succesfulde nutidige brands – for eksempel McDonalds, Apple, Google eller Amazon – og du vil nærmest per automatik få disse virksomhederes firma logoer ind på nethinden.

Effektiv branding med et stærkt firmalogo

Dette skyldes, at succesfulde virksomheder kender til vigtigheden af at brande sig selv visuelt. Og tag endelig ikke fejl: Der ligger mange hundrede, hvis ikke tusindvis, af timers arbejde bag disse virksomheders logoer og farveprofiler. Og dette er ikke uden grund. Hvis man ikke fra begyndelsen har et stærkt firmalogo, er det nemlig særdeles omkostningsfuldt at ændre det. Dit firmalogo er dit ansigt udadtil – på det brevpapir, du bruger til direct mail, på de flag, som vajer foran din virksomheds hovedkontor, i de internet reklamer, som skal skabe trafik på din website – og, ja, på din website, som du skal bruge for at komme i kontakt med de internationale potentielle kunder.

Hvem kan designe mit firmalogo?

Det er vigtigt, at du holder dig for øje, at der intet som helst tilfældigt er ved et godt og stærkt firmalogo. Et firmalogo kan ikke indeholde for mange detaljer, som vil blive udvisket, når logoet printes ud på papir, eller skal figurere på skærmen i form af internet annoncer. Et firmalogo skal, i enkle og klare træk, indramme kernen af din virksomhed – og derfor er det vigtigt, at du vælger en professionel grafisk designer til at udforme dit firmalogo.

Læs mere på https://www.damgraphics.dk/firmalogo 

More articles